Chubby Bum Bum

Alla inlägg under december 2012

Av Stephie - 30 december 2012 15:24

Snart är året slut och vad jag har fått ut av det? En fantastisk pojkvän; ett fint avslut på folkhögskolan, en underbar sommar; elva veckor på Eductus som satt lite mer f ä r g på mitt liv och gett mig fina vänner; bowlat för första gången i hela mitt liv; fått uppleva Stockholm tillsammans med världens bästa hobbitvän och i samma veva fått se Cirque du Soleil's tribute till Michael Jackson; fått tillbringa hela december hos min pojkvän och hans familj; sett The Hobbit och hunnit läsa boken och nu är jag här. Självklart är det inte bara bra saker som hänt under året som gått, men jag försöker bortse från det dåliga och se till det bra.

                              

Och nu när året börjar närma sig sitt slut, så närmar sig även min hemfärd. Jag vill inte. Photobucket Men jag har redan stannat i över en månad, så...det känns inte mer än rätt. Tycker lite synd om Marcus far som får stå ut med mig~~ Men jag åker hem någon gång efter nyår och innan jag fyller år. Har inte bestämt riktigt när. Men jag vill vara hemma när jag fyller år och veckan efter börjar jag plugga om allt går vägen. Så... Men... Ja.

                              

Sen kan jag ju inte hålla mig till en sak utan måste göra nytt hela tiden - jag har en ny Tumblr. Eller rättare sagt så har jag en till. Sammanlagt har jag tre, men jag tänker bara ge ut två~~ http://kreepy-shit.tumblr.com/ som är den nya, och http://chubby-bumbum.tumblr.com/ som är den gamla. De är rätt lika varandra. Enda skillnaden är väl egentligen att jag bara postar gulligull i den gamla och lite annat i den nya. Sånt som inte passar in i den gamla helt enkelt!

                              

Jag ska nu återgå till min bok och försvinna till Midgård och Fylke en stund. Jag kom ner hit med två böcker och åker hem med fyra utan att ens påbörja den ena jag hade med mig. Starkt jobbat!

 

Av Stephie - 23 december 2012 21:54

Bara för att ingen faktiskt bryr sig så måste jag bara tala om att min prins fyller 23 idag. PhotobucketPhotobucket Vad har vi gjort idag då? Inte ett piss rent ut sagt! Men vi är väl glada ändå~~ Skulle gått upp vid elva, men vi stängde av larmet och gick och lade oss igen bara för att vakna tio i ett, precis som alltid annars. Men annars har vi inte gjort så mycket idag. Mest suttit och degat och väntat på bättre tider typ. Ska försöka locka honom i säng sen så att vi kan titta på Nightmare Before Christmas. PhotobucketPhotobucket

Och det måste vara fel på vågen här eftersom den säger att jag gått ner tre kilo sen senast jag ställde mig på den - i början av veckan.

 

Av Stephie - 20 december 2012 19:05

Det gör ont på kontot när jag är i stan och har pengar. Aj aj. Jag har lyckats spendera drygt 1000:- idag. Ytterligare 200:- om man ska räkna med att jag laddade min telefon också. Photobucket Men men, nu har jag fått köpt lite nya underkläder, mascara (Make Up Store! Som jag letat...), en ny bok - Hobbiten blev det denna gången. Blev sugen när vi var och såg filmen igår. Och sen blev det nya skor också. Photobucket Och lunch för mig och min man på Ko-San. Nöjd med dagen även om det har varit mycket vänta för min del. Fick snällt springa runt på stan när Marcus var på sin kurs...sak. När han väl var färdig så fick jag köpt min mascara (jag vågade inte gå in själv... Photobucket) och sen fick han välja skor till mig.

                              

Sen har jag även fått ett fint och trevligt "Välkommen till Linnéuniversitetet"-mejl. Photobucket Känns väl..bra antar jag. Läste kursplanen och kollade in kurslitteraturen. Massor med böcker att läsa och längst ner stod det "totalt omkring 4000 sidor skönlitteratur". Yes, du läste rätt! 4000 sidor! Bring it on! Jag är redo. Eller ja, så redo jag kan bli. Börjar bli aningen nervös inför terminstarten som början den 21:e januari. Jag är så rädd att jag ska misslyckas med skiten. Meeeeen det löser sig nog. Photobucket

Nu ska jag ta och försöka läsa klart Alvklingan så att jag kan påbörja nästa bok.

 

Av Stephie - 17 december 2012 02:45

Klockan är bara kvar i tre mitt i mörka natten och jag har redan ett i-landsproblem - hur messar man till utländska nummer? Jag...fattar liksom inte. Hennes nummer ser ut (1718)-xxx-xxx. Jag blir tokig!! Vadå parenteser?! MÖG!

Jag och mina i-landsproblem som ingen bryr sig om.

 

Av Stephie - 15 december 2012 16:06

Första urvalet till högskola/universitet avklarat och jag har överlevt och jag "bara" reserv till tre av de fem kurserna jag sökt. Woho! Photobucket Dock är jag reserv på japanskan som var mitt förstahandsval. Antagningspoängen via högskoleprovet på den kursen låg på 1.0 vilket är 0.45 mer än vad jag har. Eheheh~~~ Photobucket Men jag har i alla fall överlevt ett urval, så blir det att vänta på nästa urval och nästa besked som kommer den andre januari.

                              

Lite mindre nice är ju at både jag och Marcus har varit sjuka. Vi är väl fortfarande inte helt friska, men vi lever i alla fall och vi har fått äta idag! Photobucket Kors i taket! Det var efterlängtat med varm mat även om det var en väldigt vattnig, tråkig vegetarisk soppa. Pro's: Vi fick i oss varm mat för första gången på två dagar. Con's: Jag mår illa efter att jag ätit. Photobucket Det gjorde jag igår också efter att jag fått i mig en liiiten tallrik med yoghurt (eller om det var fil). Så leva på vatten ska vi nog inte göra fler gånger, och vi (mest Marcus kanske...) är nog glada om vi får behålla det vi ätit.

                              

Och snart är det juuuuul. Vet inte riktigt om det är något att se fram emot eller inte även om jag får tillbringa den med Marcus. Jul har väl aldrig varit något speciellt för mig. Och jag är kass på att köpa julklappar så det slutar alltid med att jag inte köper något alls. Eheh~~ Nästan så jag får lite ångest över det. Men det löser sig nog. Och jag har fortfarande inte kunnat klämma ur min man vad han vill ha när han fyller år! Vilket börjar bli lite frustrerande eftersom han fyller år om åtta dagar, om jag inte har räknat fel. Photobucket Tänkte ju köpt det nya Assassin's Creed-spelet, men han vill inte ha det längre. Mööööh!

Känner att jag borde vara lite social med min framtida man. Puss och kyss och allt det där. PhotobucketPhotobucketPhotobucket

 

Av Stephie - 6 december 2012 15:17

Nu var det länge sen jag skrev något här känner jag. Det var meningen att jag skulle göra ett inlägg i förra veckan, men då jag blev upptagen med massa annat så hanns detta inte med! Men nu är jag här och jag mår underbart!! Jag är hos min pojkvän och har varit här en vecka nu. Det är helt fantastiskt och jag vill inte åka hem. Visserligen ska jag inte åka hem förrän om typ en månad, men ändå. Ska fira jul och nyår här tillsammans med honom och hans familj~~


Jag tänkte egentligen bara höra av mig och säga att jag lever. Puss?!

 

Presentation


Stephie | 21 | Livet | Japan | かわいい | Kärlek | Allt ♡♡♡

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards