Chubby Bum Bum

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Tisdag - en kissnödig resa!

Av Stephie - 28 augusti 2012 20:49

Hemkommen från Åhus och min pojkvän. Saknar honom redan, men det har varit fem trevliga dagar trots att vi inte gjort så mycket. Vi hade lördagen helt för oss själva och hade det allmänt mysigt. Tittade på film och mumsade på nötter och halväckliga vingummin. Vi hann gå ut på promenad så att jag fick se lite av Åhus, dock slutade den promenaden med skoskav då jag fick låna skor från hans lillasysters kompis. ..? Nåväl. Det regnadeoch var lite små dunkelt men ändå ganska mysigt trots skoskav och regnjackor från 90-talet! På vägen hem såg vi två rådjur i någons trädgård. Trodde först att de var fejk men ack så fel jag hade!


Men idag var det dags att fara hem igen! Gick och lade oss vid elva igår men jag somnade först vid tolv skulle jag tro. Min karl däremot kunde inte sova utan råkade väcka mig vid halv tre på natten när han skulle öppna dörren eftersom det var så förbannat varmt. Klockan ringde halv nio på morgonen och jag ville bara dö lite så vi ställde om och gick upp klockan nio istället. 45 minuter senare satt vi i bilen på väg till Kristianstad och mitt tåg. Mådde lite lagom dåligt redan på vägen dit. Halvvägs till Lund (där jag skulle byta tåg samt vänta en timme på tågfan) blir jag så sjukt kissnödig att jag höll på att dö och toaletten på tåget var självklart ur fuktion! Väl i Lund tänkte jag leta upp en toalett, men eftersom jag inte är så hemma i Lund så höll jag med kring stationen, men vart jag än letade så hittade jag ingen toalett. Efter en lång timmes väntan kom mitt tåg och jag riktigt kände lyckan! En toalett! ♡ Men nejdå! Jag var tvungen till att byta tågset eftersom den delen av tåget där jag satt mig skulle bara åka till Helsingborg, så jag fick snällt flytta fram till nästa del av tåget. Tänkte jag skulle passa på att gå på toa när jag ändå stod upp men självklart var den också ur funktion! Jaha... Kul. Jag ska sitta drygt två timmar på ett tåg och vara kissnödig! Det var väl inte mer med den saken, så jag fick snällt knipa. Efter två mycket plågsamma timmar var jag äntligen hemma! Väl hemma så kom feber och frossa som ett brev på posten. Underbart! Ska till arbetsförmedliningen imorgon, men får väl se hur det blir med den saken. Mår jag fortfarande dåligt får jag väl stanna hemma.


Till min förvåning när jag kom hem idag fann jag hela(!) 380:- i min bokhylla, samt en ny bok. What? Så nu har jag gått hela dagen och undrat vart pengarna kom ifrån, men det visade sig vara det allra sista jag hade kvar på min fond. Nåväl, lite mer pengar skadar väl aldrig? Nåväl, nu ska jag gå och försöka kludda ihop något till en vän. Får hoppas att kreativiteten har hittat hem igen.


ちゅう~~♡♡♡♡♡♡


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephie - 16 november 2013 15:10

Okej, så jag vet att det var typ...hundra år sedan igen jag var här och uppdaterade, men jag fick en liten idé häromdagen när jag satt och försökte plugga; jag vet att det finns många k-pop-fans, så jag tänkte att jag skulle lista några av mina absol...

Av Stephie - 25 september 2013 21:41

Ahahah, jag är sämst på att vara här märker jag. <3 Har väl inte hänt så mycket sen senast egentligen. Yeah, right! Who am I kidding? Jag har hunnit flytta hemifrån, börjat plugga på universitet och sett YOHIO i Karlstad tillsammans med min älskli...

Av Stephie - 7 augusti 2013 15:53

Nu vart det ett tag sen jag var här senast! Sommaren börjar gå mot sitt slut och snart börjar skolan. University of Gothenburg - here I come! Jag är verkligen svinrädd för att börja i skolan i en heeeelt ny stad som är tre gånger så stor som min hems...

Av Stephie - 15 juni 2013 17:06

Idag har jag och mannen i mitt liv varit en kort runda i Kristianstad. Tänkte att jag skulle köpa mig en ny kjol och nytt puder bland annat, men så blev det ju verkligen inte! För mycket folk inne på h&m och vi orkade verkligen inte springa runt alld...

Av Stephie - 27 maj 2013 13:31

Genom åren har jag otaliga gånger fått frågan "Varför pluggar du japanska?" och "Vill du bara lära dig japanska för att titta på anime utan subs?!" Till den sistnämnda frågan kan jag ju säga nej direkt; verkligen och absolute inte därför. Varför? Av ...

Presentation


Stephie | 21 | Livet | Japan | かわいい | Kärlek | Allt ♡♡♡

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards