Chubby Bum Bum

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Random babbel <3

Av Stephie - 12 november 2012 13:39

Ojdå! Nu är det snart två veckor sedan jag skrev senast! Gomen gomen! Photobucket Men jag har varit lite upptagen den senaste veckan så det har inte hunnit hända så mycket här! Sena kvällar på "praktiken" och sen en underbar helg med min älskling. PhotobucketPhotobucketPhotobucket

                               

Helgen i Stockholm tillsammans med Malin var mycket trevlig. Vandrat upp och ner för stadens gator; trampat snett minst hundraelva gånger på grund av kullersten; ätit sushi; tittat på Cirque du Soleil; spenderat massor med tid inne på SF-bokhandeln och minst lika mycket tid inne på Sunai; tittat på Paranormal Activity 4 på bio; åkt tunnelbana så att det räcker för en livstid framöver; dregglat över saker jag velat ha men inte kunnat få; saknat Marcus. Ja, det är väl i stora drag vad jag gjort i huvudstaden. Fick köpt mig en Fool's Mate-tidning inne på SF-bokhandeln för 50:- som hade Gackt i. Nom nom. Photobucket Sen fick jag även köpt den sista boken i Mistborn-serien samt ett mobilsmycke med Sebastian från Kuroshitsuji. Måste dock fixa skiten så att själva smycket inte trillar av från hänget. Och sen hittade jag världens finaste plånbok där också men som jag inte hade råd med för fem öre. Får se om jag kan beställa hem den när jag får pengar. Photobucket För jag menar, hur snygg är den inte!?
  Men sen är det mycket jag vill ha men inte får. </3 Typ som att jag vill ha resten av alla volymer i Black Butler-serien, hela animen, läromedel för japanska så att jag kommer vidare på egen hand.

                              

Ja, och snart är det ju jul och allt. Har du skrivit önskelista?! Pappa tycker att jag ska skriva en. Men är jag inte lite för gammal för att skriva önskelista? Mjah, kanske det, men inte i hans ögon. Problemet är ju bara det att jag inte vet vad jag önskar mig. Jo, en ny telefon, men det lär jag ju inte få eftersom jag vill ha en iPhone. Ehehe~~ Photobucket Och det vet jag att jag inte kommer att få.
Nästa problem jag har är vad jag ska köpa till folk. Jag avskyr verkligen att köpa julklappar. Presenter över huvud taget. Jag menar, tänk om han/hon inte tycker om vad jag köpt!? Det är sånt jag oroar mig över. Men största problemet är egentligen vad jag ska köpa till min pojkvän. Vi har visserligen bestämt att vi inte ska köpa något till varandra eftersom ingen av oss vet vad vi vill ha, så istället ska vi till stan i mellandagarna och shoppa och äta ute istället. Men (ja, det finns ett sådant), han fyller år dagen innan julafton. Att vi inte skulle köpa något gäller ju julklappar och inte hans födelsedag. Nyu! Photobucket För liksom... Vad köper man till sin pojkvänsom fyller 23? Förra året fick han Assassin's Creed: Revelations av mig, men eftersom hans xBox inte fungerar och han är osäker på om han skulle tycka om spelet, så vet han inte om han vill ha det. Jag får väl fortsätta grunna på det här.

                              

Och från det ena till det andra, förlåt så mycket för att jag inte har uppdaterat min minikurs i japanska på hur länge som helst! Men som sagt, det har varit mycket nu de senaste månaderna och jag har inte haft tid. Och likaså så ber jag om ursäkt för att jag heller inte kommit med nya "Word of the Day" på ett tag, men jag hade i alla fall tänkt att komma med något nytt idag! OK? Photobucket

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephie - 16 november 2013 15:10

Okej, så jag vet att det var typ...hundra år sedan igen jag var här och uppdaterade, men jag fick en liten idé häromdagen när jag satt och försökte plugga; jag vet att det finns många k-pop-fans, så jag tänkte att jag skulle lista några av mina absol...

Av Stephie - 25 september 2013 21:41

Ahahah, jag är sämst på att vara här märker jag. <3 Har väl inte hänt så mycket sen senast egentligen. Yeah, right! Who am I kidding? Jag har hunnit flytta hemifrån, börjat plugga på universitet och sett YOHIO i Karlstad tillsammans med min älskli...

Av Stephie - 7 augusti 2013 15:53

Nu vart det ett tag sen jag var här senast! Sommaren börjar gå mot sitt slut och snart börjar skolan. University of Gothenburg - here I come! Jag är verkligen svinrädd för att börja i skolan i en heeeelt ny stad som är tre gånger så stor som min hems...

Av Stephie - 15 juni 2013 17:06

Idag har jag och mannen i mitt liv varit en kort runda i Kristianstad. Tänkte att jag skulle köpa mig en ny kjol och nytt puder bland annat, men så blev det ju verkligen inte! För mycket folk inne på h&m och vi orkade verkligen inte springa runt alld...

Av Stephie - 27 maj 2013 13:31

Genom åren har jag otaliga gånger fått frågan "Varför pluggar du japanska?" och "Vill du bara lära dig japanska för att titta på anime utan subs?!" Till den sistnämnda frågan kan jag ju säga nej direkt; verkligen och absolute inte därför. Varför? Av ...

Presentation


Stephie | 21 | Livet | Japan | かわいい | Kärlek | Allt ♡♡♡

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards