Chubby Bum Bum

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Bowling & annat trams

Av Stephie - 13 november 2012 21:37

På vägen till en folkhögskola för studiebesök blev det bestämt att jag ska följa med en kompis samt några okända människor och bowla på lördag. Random. Och för att göra det hela ännu mer skumt så har jag aldrig bowlat i hela mitt liv. Så... Ja. Matilda ansåg att jag skulle följa med och spela. Sen ska vi antagligen ner till stan och ut på krogen. Lagom random som sagt. Jag har känt Matilda i typ...elva veckor. Men det kan nog bli trevligt. Sen får jag även lov att sova hos henne och hennes sambo mellan lördag och söndag eftersom jag inte kan komma hem. Och lilla Matilda tyckte det var konstigt att jag skulle ta bussen hem till henne eftersom hon inte känner någon som åker buss i stan där vi bor. Så hon och hennes sambo kommer och hämtar mig på stationen på lördag när jag kommer in till stan. Mycket, mycket vänligt. Det var länge sedan jag gjorde något riktigt socialt och umgicks med människor.


                              


Min kära far kom på den mest brilliant idén igår - att jag skulle åka ner till Marcus nu när jag får pengar och stanna till efter nyår. Ehehe~~~ Mer än gärna, men jag tror inte min älsklingsfar skulle uppskatta att jag bodde där i...ehm, en och en halv månad. Och när jag på skoj nämnde detta för Marcus så sade han att han skulle fråga sin pappa om det var okej och att han kanske skulle gå med på det så länge jag kunde gå med på att betala en mindre summa för mig. Liksom...what!? Jag är mycket tveksam till om han verkligen skulle gå med på det, men det hade varit guld om han fakiskt gjorde det. Åh, jag hade varit så lycklig att jag hade kunnat dö. Men som sagt, chansen att han skulle säga ja är väääääääldigt liten skulle jag tro.


                              


Angående det här med julklappar igen - min karl har ändrat sig. Igen. Nu har han fått för sig att vin ska köpa något ändå. Om inte till varandra så i alla fall tillsammans. Han hade tänkt sig ett sushi-set med tallrikar, hashi (ätpinnar), sake-glas med tillhörande sake-tillbringare. Helsti alla fall. När han skulle hinta om det så sade han att det var något som vi båda skulle få användning för och som inte var sexuellt. Det var han mycket noga med att påpeka. Men vi får väl se. Han låg och funderade på detta igår kväll/natt när han egentligen skulle sova. Först trodde jag att han skulle säga att vi skulle förlova oss! Inte för att jag inte vill förlova mig, men först ska vi väl ändå ha pengar till det?!


                              


Jag funderar även på att göra om bloggen nu inför julen. Men jag är ju så otroligt okreativ så att det finns inte! Fast...vad gör det?! Jag kommer säkert på något. Och som du kanske märker så har jag fixat en liten divider för att dela in mina inlägg lite snyggare och gulligare(?). Sen har jag även fixat mig en ny signatur. Får se om jag behåller den. Är inte riktigt nöjd än, så jag ska väl modifiera den lite så att det ser bättre ut. Tycker min senaste lilla pixel-signatur var lite liten och började bli aningen tråkig, så jag kände att jag måste byta upp mig! Och den som tittar på PewDiePie känner säkert igen fonten. I frikkin' love it!


Och innan du gör något annat så kan du väl passa på att njuta av min nya låt som jag är besatt av och måste lyssna på minst tretton gånger om dagen. Gärna i rad också. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephie - 16 november 2013 15:10

Okej, så jag vet att det var typ...hundra år sedan igen jag var här och uppdaterade, men jag fick en liten idé häromdagen när jag satt och försökte plugga; jag vet att det finns många k-pop-fans, så jag tänkte att jag skulle lista några av mina absol...

Av Stephie - 25 september 2013 21:41

Ahahah, jag är sämst på att vara här märker jag. <3 Har väl inte hänt så mycket sen senast egentligen. Yeah, right! Who am I kidding? Jag har hunnit flytta hemifrån, börjat plugga på universitet och sett YOHIO i Karlstad tillsammans med min älskli...

Av Stephie - 7 augusti 2013 15:53

Nu vart det ett tag sen jag var här senast! Sommaren börjar gå mot sitt slut och snart börjar skolan. University of Gothenburg - here I come! Jag är verkligen svinrädd för att börja i skolan i en heeeelt ny stad som är tre gånger så stor som min hems...

Av Stephie - 15 juni 2013 17:06

Idag har jag och mannen i mitt liv varit en kort runda i Kristianstad. Tänkte att jag skulle köpa mig en ny kjol och nytt puder bland annat, men så blev det ju verkligen inte! För mycket folk inne på h&m och vi orkade verkligen inte springa runt alld...

Av Stephie - 27 maj 2013 13:31

Genom åren har jag otaliga gånger fått frågan "Varför pluggar du japanska?" och "Vill du bara lära dig japanska för att titta på anime utan subs?!" Till den sistnämnda frågan kan jag ju säga nej direkt; verkligen och absolute inte därför. Varför? Av ...

Presentation


Stephie | 21 | Livet | Japan | かわいい | Kärlek | Allt ♡♡♡

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards