Chubby Bum Bum

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Stephie - 30 oktober 2012 21:02

Okej att du kallar mig lat. Okej att du kallar mig bortskämd. Men det är fan inte okej när du anser att jag inte kommer att klara mig i samhället när jag flyttar hemifrån för att du tycker att jag är så jävla dum i huvudet och inte klarar någonting. Det är inte okej när du anser att jag är så jävla dum i huvudet och tror att jag kommer ringa mamma eller pappa så fort jag behöver hjälp med något. Jag ska be att få tala om för dig att det sved jävlar i mig, för jag är inte så jävla efterbliven och dum i huvudet att jag inte kommer att klara mig. Jag tror att jag löser det.

Och jag blir tyken och uppkäftig tycker du? Ja, men det är väl fan klart att jag blir det när du kommer och påstår att jag är dum i huvudet och inte klarar någonting. Det är klart som fan att jag blir förbannad och förnärmad när du kläcker ur dig något så jävla korkat som det där. Och när du säger att det är lika bli att vi båda flyttar, så ska jag tala om att det gör jag jävlar i mig med glädje. Jag flyttade en gång och kan göra det igen. Vart? Det har jag ingen jävla aning om och jag kan inte påstå att jag bryr mig heller. Så länge det inte är under ditt tak så är jag nöjd.

Och du ber om ursäkt för att vi blivit uppfostrade till att vara bortskämda? Ja men, too fucking bad for you! Det skulle ni tänkt på tidigare - båda två. Du står och säger att ni gör allt för oss; kör oss till bussen, hämtar oss i stan, kör oss till tåg osv - men säg nej istället så slipper du problemet. Ja, jag ska åka till Stockholm på fredag och ska med ett tidigt tåg, jag vet detta. Ja, jag hade kunnat gå upp jättetidigt och tagit bussen klockan halv sex och väntat i stan en halvtimme. Ja, jag hade kunnat sova hos en kompis i stan. Men nej då! Utan att jag ens bett om det så byter du din lediga dag till fredag så att min pappa kan köra mig till stan istället för att jag ska ta bussen, och för det så skäller du på mig! Jag har inte ens bett att få skjuts in till stan på fredag! Det gör mig förbannad.

Det är heller inte okej när du blandar in våra stackars pojkvänner och gnäller på att det kostar dig "en jävla massa pengar" att ha dom hemma. Ja, men synd om dig då. Säg istället åt oss att dom inte får komma istället så slipper du ett problem till. Säg att vi istället får åka till dom om vi ska ses. Visst att min pojkvän bor fyra timmar härifrån, men jag får väl för helvete ta mig tid och råd att åka ner lika väl som att han ska komma upp. Lämna våra pojkvänner utanför, för de har ingenting med saken att göra.

Ja, jag blir förbannad och jag har många gånger varit förbannad på dig för att du alltid skäller på mig. När jag var tolv, knappt det, så vet jag att jag ville att du skulle dö för att jag var så arg på dig. Det är nästan lite så jag känner nu med - gå och lägg dig och sluta uppfostra mig, för du är inte min mamma. Tål du inte att jag är som jag är så kan du väl för helvete slänga ut mig. Säg åt mig att ta mitt pick och pack och dra så har du ett problem mindre.

Du som sett mig växa upp borde väl om någon veta hur jag fungerar. Du har varit vid min sida mer än min egen mamma. Du borde veta hur jag tänker och vad jag har för personlighet. Tänk om du kunde förstå mig och mitt sätt att tänka; det hade blivit så jävla mycket enklare då.

 

Av Stephie - 30 oktober 2012 14:17

Blev klar med min kära Daniel idag. Inte nöjd med bakgrunden, men det får gå. Jag är kass på sånt så...ja. Det får bli som det blir och det blir inte bra.




Beware! Jag kommer skälla och gnälla och vara förbannad i nästa inlägg. 


 

Presentation


Stephie | 21 | Livet | Japan | かわいい | Kärlek | Allt ♡♡♡

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards